Skriven av en spelare.
Efter förluster av såväl kamrater som sköldar, och med färska bevis på att ungdomarna
som gruppen letade efter är döda bestämmer sig hjältarna för att återvända till byn Copperhand.
Resan tillbaka går smidigt och väl där uthämtas en belöning för det utförda arbetet.
Äventyrarna har dock inte fått nog av odöda som kravlar runt i underjordiska gångar, och några
skatter att tala om har trots allt inte funnits ännu. Med detta, och det faktum att halvlängdsmannen
Werner sagt att han gärna bistår dem med utrustning för att nedgöra resten av de odöda i katakomberna
bestämmer sig äventyrarna för att återvända till ruinen.
Nya medlemmar rekryteras i Copperhand och gruppen består nu av:
Leon Duval, halfelf Cleric.
Tasselhoffen Dwarf-son, halfling Thief.
Kirsten "the Rope" Jensen, dwarf Fighter.
Alberto "of the sea", halforc Fighter.
"Mannen utan namn", human Magic-User.
Tillbaka i ruinerna bryts diverse dörrar upp, en bepansrad skelett-tiger besegras med viss möda.
Vissa gruppmedlemmar blir strypta och försvagade av spöken som gömmer sig i kompakt mörker, andra halvt sönderslitna av ovan nämnda tiger.
Skatter i form av en magisk ring, guld, ett magiskt kortsvärd, spell scrolls, magic potions och lite ädelstenar
hittas i ruinkällaren. En jätte har dessutom setts smyga omkring ruinen och med största sannolikhet satt i sig
två av gruppens ponnys. Gruppen bestämmer sig för att ruinen är så gott som utforskad och rensad på de odöda som kan hanteras, och beger sig efter lite ytterliggare problem med jätten tillbaka till Copperhead.
Planen nu är att utforska det metalliska torn som skymtats i horisonten, samt att skaffa hackor för att kunna bryta upp en kraftigt förseglad dörr i ruinen.
Leon och Tasselhoffen passar efter spelmötet på att bli level 2.
Ingen död spelare, massor med skatter. Spelkvällen var ett segertåg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar