Rollpersonerna är utvilade efter några dagar i Copperhand. De förhandlar fram lite mat och diverse verktyg för ytterligare en expedition till hus Urban. De ger sig av vid gott mod. Resan går förvånande lätt och de är en aning oroliga då de vet att Jätten är i trakten. Väl vid ruinen hittar de en större grupp Goblins. Dessa verkar ha slagit läger och leds förmodligen av en Orch eller något annat nasty.
Spelarna dividerar olika attackplaner och beslutar sig för att strunta i det hela.
De beger sig av mot det metalliska tornet i sydost via en mystisk väg genom skog och mark. Efter en helvetisk dag i vildmarken når de området runt vad som snarare visar sig vara en monolit. De upptäcker ett läger i närheten och bestämmer sig för att först undersöka detta. På väg mot lägret hittar de en märkligt död glänta markerad av en Blairwitch-aktig skulptur. I gläntan finns en halvt raserad tunnel där gruppens magiker skickar ner sin hund. Hunden återvänder inte och gruppen lämnar hålet i fred. Efter mörkrets infall når de lägerplatsen men upptäcks av vaktposter. Det visar sig vara ett Orchläger och en hård strid utbryter. Rollpersonerna driver Orcherna på flykten men tvingas själva fly när Orchernas förstärkning anländer. En jakt genom skogen slutar vid ett kärr där ytterligare en strid utbryter. Återigen drivs Orcherna på flykten, men ersätts av en mystisk grupp Människor, delvis bestående av Clerics och minst en Magiker. Det hela blir ytterst blodigt och rollpersonerna drivs till sist på flykt av motståndarnas överlägsna spellcasting.
Nu är de splittrade i mörkret.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar