Din Familiarii är en blandning av (rulla en gång) och (rulla igen).
1. Katt- SMI 16.
2. Fågel- Vingar.
3. Orm- Gift.
4. Skelett- KPx2
5. "Protoplasmiskt kraftfält"- PSY 18.
6. Mekanoid- STY 16
7. Spöke- Räknas som ett spöke som hemsöker RP.
8. Skaldjur- ABS 4.
9. Drake- Eld och Vingar.
10. Växt- Teleportera genom att förmultna och sedan växa upp någon annanstans.
I övrigt så har familiarii låga grundegenskaper (1-2 T6), om den har INT över 3 så kan den komunicera. Storlek är 1T4. Familiarii kan använda Magi och har samma magiskola som magikern (välj den med högst FV) med (magikerns FV-1T10) FV. Övriga/alla siffror ändras givetvis efter tycke och smak.
(Ja, din spök-krabba klättrade obemärkt upp på ditt bakhuvud medans du pratade med din uppdragsgivare.)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar