onsdag 5 oktober 2011

Jag och Magikerns handbok 1.

Magikerns handbok.

Jag kikar på omslaget.
En snubbe gör något. Hon står brevid.

Jag gillar bilden skarpt. Den skulle funka fantastiskt i en text, kanske vid en fälla i ett äventyr eller liknande. Som omslag på en underhållande och inspirerande äventyrsfantasispelbok, nja. Nej. Det är som med Coriolis, när ingen på omslaget visar ansiktet känns det tråkigt. Det är något man kan hitta massor med exempel på. Jag nämner "Drakar". Men det är en grym bild.

Gör mig sugen på begynnande flint som få andra rollspelsböcker.

3 kommentarer:

  1. Det äg en himla tuff bild den där. Jag undrade alltid vart den hemliga dörren led. Funderar dock på om det inte fanns en stämningstext i boken?

    SvaraRadera
  2. Det är ju en "relaterad" text på baksidan av boken. En text som i mina ögon varken inspirerar eller ger en bra bild av vad man har i handen. Huvudmomenten är ju att magikerna använder LJUS (från grundreglerna), och sedan ÖPPNA (grundreglerna) eller kanske en portalmagi(sk) besvärjelse (från Kaos väktare). Men jag gillar boken väldigt mycket trots detta.

    SvaraRadera
  3. Eller vad det nu är som händer.

    SvaraRadera