onsdag 18 april 2012

Framtiden/samtiden/sommartiden!

Redaktionen (ja, jag) här på Tusen mil bort har nu haft det stora nöjet att läsa Fantasy! och Svavelvinter. Rediga doningar för både nostalgiker och modernister.
Är det bra då? Ja, det kanske det är. Jag verkar få testspela Svavelvinter ganska snart och förväntar mig kul! Fantasy! verkar lovande om man gillar att bli mördad av troll i sedan länge övergivna underjordiska bostadskomplex. Vilket jag ärligt talat utgår ifrån att alla gör, åtminstonde mer än de själva tror.

Jag hittar mycket som stör mig dock. Men det tänker jag skippa för tillfället.

Tusen mil bort önskar dessa spel, och alla andra nya svenska rollspel (som jag gärna tipsas om), all framgång, snygga barn och åtminstonde en drömsemester i Frankrike.

Har även den lilla godbiten Lost souls att läsa.

Så, tipsa mig om något kul eller kanske förklara varför något är bättre än något annat.

Även om 1000 år kommer det suga när din lvl 3 Cleric blir uppäten av en Dvärg.


 


1 kommentar:

  1. I och med att du gör misstaget att be om tips så måste ju jag tipsa om Pirater!, ett litet spel som jag har skrivit. =)

    Finns på SF-bokhandeln nu, och du kan även ta hem boken som en gratis PDF: http://www.mylingspel.se/files/pirater.pdf

    Mer information hittar du här: http://www.mylingspel.se/index.php?lang=sv&sidid=254

    SvaraRadera